sunnuntai 19. joulukuuta 2010

Sivuprojekti: Oma väri

Olen värjännyt hiuksiani ala-asteikäisestä alkaen. Aluksi kaupan väreillä, mutta viimeiset viisitoista vuotta olen pääsääntöisesti luottanut kampaajien ammattitaitoon. Koska hiuksilla on tapana on kasvaa, on riesana jatkuva juurikasvu.

Tein laskelmia, kampaajakäynnin kustannus on n. 80e ja aikaa menee kerralla 2,5h, säästäväisenä ihmisenä olen koittanut pitää kampajalla käynneissä ainakin 2kk välit. Vuosittain olen käynyt kampaajalla kuusi kertaa, rahaa mennyt 480e/v ja aikaa 15h. viimeisen viidentoista vuoden aikana rahaa on palanut n. 7200e ja aikaa 225h. Pistää miettimään.

Olenkin pienenä sivuprojektina aloittanut oman värin takaisin kasvatuksen. Näin saan säästettyä aikaa ja rahaa tärkeämpään, perheelle ja itselleni. Aloitin projektin toki käymällä kampaajalla ja värjäsin hiukset mahdollisimman lähelle omaa väriä. Ensimmäisen kerran juurikasvu tuntuu saavutukselta ja jokainen sentti on kohti tavoitetta. Oma värini on lisäksi ihan ok, en oikein enää edes ymmärrä miksi minun on pitänyt värjätä hiuksiani.Vuosien varrella hiukset ovat olleet mustat, ruskeat, punaiset, oranssit, blondit, teinivuosina myös vihreät ja siniset. Oma ruskea sävy on aina peitetty jollain muka paremmalla ja kauniimmalla. On helpottavaa päästää irti rutiiniksi muodostuneesta tavasta, olen kantanut jo ihan riittävästi rahaa kampaajille.

No ehkä keväällä käyn tasoittamassa latvat, mutta värituubit saavat pysyä hyllyissään.

4 kommenttia:

  1. Kiitos Molly! On mukava alkaa kirjoittaa ajatuksiaan ylös, selkiyttää päätä ja toivottavasti saan joskus palautettakin.

    VastaaPoista
  2. Hyvä suunnitelma, onneksi sinulla on hyvä oma väri! Ja onhan se varsinkin terveyden kannalta myös hyvä päätös, hiusvärit ovat myrkkyä. Itselläni on niin ruma tumma hiirenharmaa väri (joka vanhentaa ja "sammuttaa" kasvojen loiston), että en vain pysty olemaan blondaamatta, plääh. Onnea minunkin puolestani uudelle blogille. Kiva ulkoasukin tässä on!

    VastaaPoista
  3. Pellon piennar: Mä olen katsos niin värikäs persoona muuten ettei haittaa vaikka mun kasvojen loisto vähän himmenee ;)
    Edessä on toki vielä pitkä urakka sekä hiusten että blogin kanssa.

    Ja kiitos itsellesi ihanasta blogista!

    VastaaPoista